Separatoare de hidrocarburi din fibra de sticla.
Fabrica de separatoare de hidrocarburi din fibra de sticla cu filtru coalescent.
Separatoarele de hidrocarburi sunt unitati de tratare a apelor reziduale ce separa grasimile minerale, uleiurile minerale, materiile solide (ex: nisip namol in interiorul decantorului) si carburantii de apa provenite din ateliere mecanice, garaje, spalatorii auto, statii de service, parcari auto, aeroporturi si apa de ploaie.
Separatorul de hidrocarburi este o solutie eficienta pe termen lung, un sistem de separare fizica ce este proiectat cu inalta performanta ca o solutie economica pentru a oferi servicii de incredere timp de zeci de ani si pentru a reduce hidrocarburile din apa infestata.
Separatoarele de hidrocarburi sunt construite conform normelor europene SR EN 858 si pe baza legii lui Stokes. Microparticulele de ulei se deplaseaza prin apa, se unesc formeaza picaturi mai mari pentru a se ridica la suprafata apei ca apoi sa formeze o patura de uleiuri.
Designul separatoarelor de hidrocarburi tip Politan confera Lungimea, Latimea si Adancimea necesara microparticulelor de ulei sa se uneasca sub forma unei paturi la suprafata apei. Clientii au posibilitatea de a alege din diversele modele in functie de debitul necesar si functionalitate.
Separatoarele cu filtru coalescent sunt asemanatoare cu separatoarele de uleiuri/hidrocarburi avand in plus un filtru coalescent care este pozitionat la iesire si ajuta la separarea particulelor foarte fine de uleiuri/hidrocarburi din apa uzata. Aceste particule fine ajung in filtrul coalescent unde se combina cu alte particule fine rezultand astfel picaturi mai mari care sunt apoi eliberate din filtru si se separa ridicandu-se la suprafata.
In cazul in care apa este deversata intr-un mediu natural, concentratia de hidrocarburi nu trebuie sa depaseasca 5 mg/l iar pentru a obtine acesti parametri trebuie ca separatorul de hidrocarburi sa fie dotat cu filtru coalescent. Daca se mai adauga un al doilea filtru coalescent se obtin valori sub 2 mg/l.Iesirea apelor din separator se face printr-un sistem ce face imposibila eliminarea hidrocarburilor in canalizare sau mediu.
CARACTERISTICI GENERALE
Capacitate foarte mare de tratare a apelor infestate cu hidrocarburi.
Opreste si impiedica scurgerea de hidrocarburi in afluent.
Etanseitate perfecta, Impermeabilitate ( nu iese apa din el necontrolat).
Rezistenta mecanica si chimica sporita (Rezistenta la coroziune , la hidrocarburi).
Rezistenta mare la presiunea solului.
Rezistenta la trafic pietonal.
Separatorul se ingroapa in pamant deci nu ocupa spatiu.
Nu necesita amenajari speciale pentru ingropat.
Stabilitate la ingropat chiar si in soluri mlastinoase.
Rezistenta mare la variatii mari de temperatura.
Nu se folosesc bioactivatori sau alte accesorii.
Sistem pasiv, functioneaza nesupravegheat permanent , nu necesita alimentare la energia electrica.
Costuri de instalare si intretinere mici deoarece sunt compacte si se livreaza asamblat, costul pieselor de schimb egal cu zero.
Greutate redusa si durata mare de viata datorita materialului din care este fabricat.
Rezistenta mare la coroziune.
MATERIALE COMPONENTE
Separatoarele de hidrocarburi sunt realizate din material compozit (polyester armat cu fibra de sticla) cu performante superioare ale proprietatilor mecanice si chimice fiind utilizat in industria aeronautica , navala si ind chimica ETC.
Rezistenta mecanica este datorata imbinarii rasinii poliesterice cu tesatura si fir Roving din fibra de sticla cu lungimea totala a firului de milioane de metrii pe o singura piesa.
Rezistenta chimica a fibrei de sticla impregnata cu rasina este foarte bine cunoscuta si creaza o excelenta rezistenta la coroziune atat a peretilor interiori cat si a celor exteriori. Structura monolit-compacta a peretilor stratificati da o rezistenta mecanica sporita a separatoarelor; de aceea se pot monta subteran fara amenajari speciale in soluri normale sau suprateran.
Separatoarele sunt proiectate si fabricate pentru a satisface toate standardele si normele europene si romane.
DOMENII DE UTILIZARE
Destinatie:
Spalatorii auto, service auto, statii alimentare cu combustibil, garaje, parcari auto, aeroporturi, spatii depozitare pentru componente imbibate cu petrol, uleiuri – hidrocarburi.
PRINCIPIU DE FUNCTIONARE
Functionarea separatoarele de hidrocarburi se bazeaza pe diferenta de greutate specifica dintre hidrocarburi si materiile solide gasite in apele reziduale.
Apa uzata cu un continut de hidrocarburi si reziduri de hidrocarburi este colectata din rigole si de pe platforme in separatorul de hidrocarburi prin intermediul unui dispozitiv de linistire si uniformizare.
Apa ajunge in compartimentul de separare unde are loc separarea gravimetrica, pe baza legilor fizicii, a materiilor usoare si a celor sedimentabile .
Filtrul coalescent este facut pentru a aduna pe suprafata lui particulele de hidrocarburi care nu au suficienta masa volumetrica pentru ase ridica la suprafata. Stratul de hidrocarburi creat pe suprafata filtrului se ridica la suprafata imediat ce capata suficienta masa volumetrica.
Filtrul coalescent ajuta la obtinerea unei mai bune filtrari a apei incarcate cu hidrocarburi foarte fine si are o eficienta marita in cazul acesta.
Particulele fine de hidrocarburi din apa infestata se vor unii intre ele si vor crea picaturi acestea raman in compartimentul de captare iar apa si materile sedimentabile trec in compartimentul principal de sedimentare.In acest compartiment se produce separarea materiilor sedimentabile iar apa tratata va ajunge pe principiul vaselor comunicante la gura de iesire impinsa de apa reziduala care intra in separator.
Atat namolul sedimentat cat si uleiurile plutitoare care rezulta in urma procesului de epurare vor fi preluate de o firma specializata.
Separatorul de hidrocarburi cu bypass are aceleasi functiuni cu un separator obisnuit dar permite tratarea debitelor mai mari de apa in caz de furtuna . Cu acest sisitem montat pe un separator se creste foarte mult debitul nominal al acestuia Separatoarele de hidrocarburi cu by-pass sunt folosite pentru preluarea apelor pluviale de pe suprafete mari.
Acest sistem permite functionarea separatorului si in cazul unor ploi torentiale. Cand ploua, cantitatea de apa pluvial ce intra in separator depaseste debitul acestuia. Odata ce debitul nominal este depasit, by-pass-ul, care este situat in decantor deasupra nivelului de intrare a apei in separator preia debitul suplimentar. Apa intra in decantor unde nisipul si namolul este retinut, dupa care apa care contine foarte putine hidrocarburi este preluata de by-pass ocolind separatorul si evacuata in canalizare.
DEBIT l/s |
DIAMETRU m |
LUNGIME m |
VOLUM l |
0.5 | 0.85 | 1.16 | 600 |
1 | 0.85 | 1.5 | 800 |
1.5 | 0.85 | 1.9 | 1000 |
2 | 1.3 | 1.8 | 2000 |
4 | 1.3 | 2.6 | 3000 |
7 | 1.3 | 3.1 | 4000 |
10 | 1.6 | 3 | 5000 |
15 | 1.6 | 3.9 | 7000 |
20 | 1.8 | 3.8 | 9000 |
25 | 1.8 | 4.8 | 12000 |